10 elementów o których menedżer MUSI pamiętać wprowadzając zmianę w życie każdego człowieka

19 grudnia 2018Zarządzanie w zespole

  1. Ludzie w zmianie mają prawo mieć poczucie głębokiej straty.

  2. Ludzi przed zmianą mogą hamować zniweczone nadzieje i utracone korzyści.

  3. Ludzie w zmianie boją się, że otoczenie negatywnie oceni brak kompetencji w nowej sytuacji.

  4. Mogą obawiać się tych, którzy okażą się nielojalni.

  5. Aby zaangażować ludzi w zmiany – muszą oni widzieć w nich sens.

  6. Zmiana musi być podzielna na proces organizacji i proces adaptacji.

  7. W procesie zmiany, aby się powiodła, najważniejsze są POMYSŁY pracowników.

  8. Ludzie potrzebują aby ich wysłuchać. Chcą mieć gwarancję wsparcia przy rozwiązywaniu problemów i dyskrecji, gdy będą się przyznawać, że czegoś nie umieją.

  9. Nawet niewinny komentarz, który obniży poczucie pewności siebie u pracownika w procesie zmiany, zostanie potraktowany jako wrogi.

  10. Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę – a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik “nie stracił także twarzy“.

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Jeżeli szukasz pomysłów na to, jak stworzyć kulturę zmiany w swojej organizacji, mamy propozycję – poniżej.

Pracujemy na międzynarodowych licencjach, ale rozwiązania zawsze szyjemy na miarę potrzeb organizacji.

Zobacz również

Pin It on Pinterest