Rozrywanie firmy – jak tego uniknąć

Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.

Autor

Krzysztof Kotapski

Krzysztof Kotapski

WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE

Materiały

Przywództwo Operacyjne

Newsletter

Jak wspieramy?

Szkolenia otwarte

Gdy w firmie zespoły lub działy koncentrują się na realizacji swoich partykularnych celów, a nie ma symbiozy pracy “WIELKIEGO” firmowego zespołu to zjawisko TO nazywamy rozrywaniem firmy. Jest to początek rozbioru firmy pomiędzy konkurencją.

Ja można to zauważyć?

Wtedy kiedy pojawia się problem, ludzie zasiadają wokół jednego stołu i słychać komentarze lub odpowiedzi:

  • Ja się starałem zareagować na problem, ale nikt nie chciał mi pomóc.
  • Widziałem, że oni sobie nie radzą, ale nie zgłaszali potrzeby pomocy.
  • To nie należy do zakresu moich obowiązków i sądziliśmy, że nie powinniśmy się wtrącać.
  • Skoro szef nie mówił, żeby im pomóc to bez jego zgody nikt nie chciał zaryzykować.
  • Ja nie rozumiem o co chodzi, przecież mój zespół zrobił swoją robotę jak należy, a inni niech odpowiadają za siebie.
  • Jeżeli, to oni wygenerowali problem, to powinni ponieść pełną odpowiedzialność, a nie wciągać innych.
  • Uważam, że jeżeli każdy będzie pilnował swoich tematów, to nie będziemy mieli takich problemów jak teraz.
  • Moi ludzie mówią, że im też, gdy mieli poważny problem z reklamacją, nikt nie pomagał.

    W takich sytuacjach menedżerowi przydają się kompetencje z: ZARZĄDZANIA DIALOGIEM

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Potrafisz rozwiązać te 7 specjalnie wybranych sytuacji, z którymi nie radzi sobie większość menedżerów?

Pobierz darmowy PDF i sprawdź się.

Zobacz również

Pin It on Pinterest