Gnojnik komunikacyjny – co się za tym kryje

25 lutego 2019Zarządzanie w zespole

Jeśli pracujesz w kulturze komunikacyjnej, w której spotykasz się z opisanymi poniżej wypowiedziami lub zachowaniami to już wiesz, dlaczego czasami jesteś NIESZCZĘŚLIWY.

 

Wypowiedzi:

  • Jesteś pewny swojego rozwiązania?
  • Tylko nie kombinuj jak ostatnio.
  • Mam nadzieję, że nie będziesz wzorował się na Wirgiliuszu, jak poprzednim razem.
  • Mam wątpliwości, czy dogadasz się z działem jakości.
  • Takie raporty to robią już tylko w budżetówce.
  • Pamiętaj, żeby swoje filozofie zostawić dla siebie, a tu skup się na konkretach.
  • Tylko nie próbuj nic zmieniać, zawsze kończy się to tak samo.
  • Spokojnie przeczytaj to co napisałem do Ciebie, bo inaczej nic z tego nie zrozumiesz.
  • Weź przykład z Ali, ona jedna potrafi w całym zespole być zaangażowana.
  • Nie próbuj namawiać mnie na te swoje koncepcje, ja wiem swoje.
  • U nas w firmie liczy się doświadczenie, nie kombinujemy, od tego jest dział rozwoju.
  • Jak nie będziesz wiedział, to najpierw pomyśl, a jak nic z tego nie wyjdzie, to wtedy przyjdź.
  • Pamiętaj, że koszty są najważniejsze, bo w razie czego, ty za wszystko ponosisz odpowiedzialność
  • Poprzednik to zadanie zrobił bardzo dobrze. Mam nadzieję, że tego nie zepsujesz.
  • Mam wątpliwości, czy zrobisz to dobrze, ale Jola jest na urlopie i ktoś musi to ogarnąć.
  • Fajnie, że jesteś, bo twój kolega z działu mówił, że sobie nie radzisz z zadaniem.
  • Rozmawiałem z Romkiem – twierdzi, że potrzebuje mojej pomocy, bo inaczej dasz plamę.
  • Fajnie, że mogłem ci pomóc w sytuacji, kiedy nic nie wiedziałeś.
    Może i masz doświadczenie, ale do tego jest jeszcze potrzebna charyzma.
  • Nie wszyscy są tak świadomi zagrożeń jak menedżer, dlatego muszę ciebie ciągle sprawdzać.
  • Twoi starsi koledzy z działu może i mają mniejsze zaangażowanie, ale nie mają tylu zastrzeżeń co ty, a to jest męczące.
  • Młodzi ludzie nie wiedzą czego chcą, trzeba im dokładnie mówić, żeby nie wyrabiali głupot.
  • Dzisiejsi młodzi ludzie nie doceniają stabilizacji, tylko ciągle mają postawy roszczeniowe.
  • Nie wszyscy mogą pracować efektywnie, ale to nie znaczy, że mają dostawać mniej, oni też są potrzebni.
  • Wiem, że pracujesz efektywniej od innych, ale to nie ja decyduję o systemie wynagrodzeń.
  • Szukamy ludzi odpowiedzialnych, którzy umieją być elastyczni i udowodnić swoją przydatność w firmie.

I tak można bez końca.

Przykładowe zachowania:

  • bezzasadne dawanie gotowych rozwiązań
  • ciągłe korygowanie celu realizowanego przez pracownika, uzasadniane zmianą decyzji z góry
  • niesłuchanie jego pomysłów
  • zmiany, w których pracownik jest sam, a koło ratunkowe to zabawka za 4 zł
  • kaprysy decyzyjne wynikające tylko z niewyspania szefa
  • proces decyzyjny, który jest oparty na koleżeństwie, a nie na kompetencjach
  • umniejszanie wkładu pracy pracownika
  • rozpraszanie odpowiedzialności za sukces, nazywając to pracą zespołową
    Itd

 

Zadaj sobie pytanie jakie straty emocjonalno-ekonomiczne ponosi w takich sytuacjach firma.

Ponad 6.000 menedżerów zmieniło komunikację intuicyjną na zarządzanie dialogiem. Szczegóły poniżej.

Autor: Krzysztof Kotapski

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Jeżeli chcesz nauczyć stworzyć w swoim zespole i organizacji kulturę dialogu opartego na szacunku

 

Przyjedź do Poznania 17-18.04.

Zobacz również

Pin It on Pinterest