Szkolenie otwarte
Zarządzanie i kierowanie sytuacjami konfliktowymi.
17.12.2024 r. – 8:30 – 16:00
Cena
600zł netto / osobę
MIEJSCE: online
1-dzień intensywnego rozwoju osobistego i menedżerskiego oraz wsparcie we wdrożeniu w praktykę!
Dlaczego to szkolenie wybrało już ponad 4.000 menedżerów?
Dlatego, że sytuacje konfliktowe są nieodłącznym elementem pracy na stanowisku kierowniczym, a świadomi menedżerowie chcą wiedzieć, w jaki sposób radzić sobie z nimi, aby ograniczyć poziom stresu, jednocześnie maksymalizując pożądane efekty.
Model zarządzania i kierowania konfliktami w organizacji jest pomocny w rozwiązywaniu konfliktów zarówno na poziomie potrzeb (budżet, zasoby, organizacja pracy), jak i konfliktów zachowania i hierarchii wartości – gdy emocje rosną. Trenujemy jak rozwiązywać te pierwsze oraz jak unikać wchodzenia w pozostałe typy konfliktów.
Jakie zagrożenia eliminuje szkolenie?
- Dyskusje emocjonalne i obrażanie się.
- Przerzucanie odpowiedzialności w organizacji.
- Sytuacje impasu, gdy nie można otrzymać decyzji, informacji, produktu.
- Bezproduktywne spotkania.
- Rozpamiętywanie historii oraz szukanie winnych.
- Stres wynikający z wypowiedzi, które nie powinny paść podczas rozmowy.
Cel szkolenia:
Uczestnicy potrafią odkrywać konflikty, rozwiązywać je i rozwijać współpracę – dzięki czemu osiągną sukcesy nawet w trudnych sytuacjach biznesowych oraz podczas negocjacji.
Program szkolenia:
Ułożenie programu pozwala uczestnikom zrozumieć mechanikę sytuacji konfliktowych, a następnie przygotować się i poprowadzić w bezpiecznych warunkach rozmowy na tematy, które ze swojej natury zawierają duży ładunek emocjonalny.
Moduł 1 - Dlaczego rozwiązywać konflikty.
- Rodzaje i podłoża konfliktów.
- Skutki konfliktów i skutki rozwiązania konfliktu.
- Wzorce zachowania w sytuacjach konfliktowych.
Moduł 3 - Rozwiązywanie konfliktów.
- Wymagania – konsekwencje – propozycje, jako droga do rozwiązania konfliktu.
- Scenariusze rozmowy rozwiązującej konflikt.
- Strategie rozwiązywania konfliktów.
- Unikanie, odpuszczanie, przeforsowanie, kompromis, kooperacja.
Moduł 2 - Anatomia konfliktu.
- Co powoduje eskalację konfliktów?
- 3 punkty widzenia konfliktu.
- Analiza konfliktu w grupie.
- 3 fazy i 9 etapów eskalacji konfliktu.
- Przygotowanie do rozmowy – formularze.
Moduł 4 - Metoda „Bez porażek”.
- 6 kroków zastosowania metody bez porażek.
- Algorytm rozwiązywania konfliktów.
- Mediacje w procesie rozwiązywania konfliktów – role menadżera.
- Zderzenie rożnych hierarchii wartości.
Co zyskasz poprzez udział w szkoleniu?
Pewność siebie w prowadzeniu trudnych rozmów.
Szybsze rozwiązanie sytuacji konfliktowych.
Sprawniejsze przeprowadzenie odpraw z pracownikami.
Większą chęć do współpracy ze strony innych kierowników.
Partnerskie prowadzenie negocjacji z przełożonym w zakresie potrzebnych zasobów.
Kwintesencją szkolenia jest nie samo szkolenie, tylko to, co zrobicie z wiedzą. Dla nas to kluczowy element pracy z uczestnikami szkolenia– ponieważ wtedy widzą oni efekty.
Wiemy z doświadczenia, że 1h spędza się na pracy z lektorem języka obcego, a 3h na pracy własnej – i wtedy są efekty i postępy.
Jeżeli zdecydujesz się przyjść na szkolenie albo na wysłania swojego pracownika/pracowników, to gwarantujemy, że kazdy kto będzie miał ochotę otrzyma zadania do przećwiczenia, a po ich realizacji otrzyma od trenera feedback.
WAŻNE
Każdego menedżera, lub indywidualnego uczestnika szkolenia zapraszamy, jeśli czuje taką potrzebę, do bezpośredniej rozmowy z trenerem, aby mógł mu przekazać swoje indywidualne oczekiwania i potrzeby.
Z doświadczenia wiemy, że takie podejście pozwala menedżerowi, który wysyła swoich pracowników, świadomie korzystać ze zdobytej na szkoleniu wiedzy. Pozwala mu także na uzyskanie dodatkowych informacji od trenera po szkoleniu – o tym w jaki sposób można wpływać na dalszy rozwój pracownika i samego menedżera.
————————————-
Czasem, aby wykonać pracę brakuje ludzi, zasobów, możliwości. Jesteśmy w niedoczasie, a deadline wpada na nas jeden za drugim. Żeby minimalizować konsekwencje konfliktów, z którymi i tak będziemy się mierzyć warto podejść do nich w sposób świadomy i pozyskać partnerów – a nie przeciwników do ich rozwiązania.
Im szybciej rozwiążesz konflikt, tym szybciej będziesz mógł od niego odpocząć i skoncentrować się na rzeczach, które są istotne.
Prowadzący szkolenie
dr Julian Dąbrowski
Od 16 lat ptowadzę projekty szkoleniowe oraz doradcze dla kadry kierowniczej, zarządów i działów HR – od początku we współpracy z MPS Training & Consulting Group.
Od 8 lat wykładowca Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
💢Przygotowywałem ponad 4000 menedżerów.
💢Przeprowadziłem ponad 550h coachingu menedżerskiego.
💢Brałem udział i kierowałem 55 projektami o charakterze zmian strategicznych – od strony menedżerskiej.
Realizowałem projekty m.in. dla takich firm jak: Airpol, Bbraun Avitum, Arvato, Aquanet, Banki Spółdzielcze, BITO, Budimex, Cargotec, CP Glass, Creaton Polska, Cyberfolks SA, Daftcode, ENEA Operator, Eurobank, Elogic Polska, Fairpackaging, Getinge, GKN Driveline, IKEA, Good Food Products, Jaeger Polska, Intermarche, Kimball Electronics, Karl Knauer, Kaem, Kramp, Led Labs, KGHM, Marmite, Newag, PGO SA, Pozbruk, Samsung, Seco Warwick, Strauss Cafe, Thule, Vercom, Zyguła i in...
Zarządzanie i kierowanie sytuacjami konfliktowymi.
Osiągaj sukcesy nawet w trudnych sytuacjach biznesowych.
DATA: 17.12.2024
MIEJSCE: ONLINE
Cena szkolenia: 600zł netto / osobę.
Co otrzymujesz?
Uczestnictwo w pełnym treningu
Podręcznik – ok. 100 stron.
Formularz – audyt źródeł konfliktów
Formularz – przygotowanie do rozmowy konfliktowej.
Formularz – analiza konsekwencji biznesowych konfliktu.
Instrukcję wdrożenia wiedzy na stanowisku.
Ściągę merytoryczną (“do kieszeni”).
Możliwość konsultacji wdrożeniowych z trenerem – w ciągu miesiąca od zakończenia szkolenia.
Dyplom ukończenia szkolenia.
Cena szkolenia: 600 zł netto
Jeśli przed zgłoszeniem udziału w szkoleniu chcesz sprawdzić materiały wdrożeniowe lub skontaktować się z menedżerami, który wykorzystują na co dzień wiedzę z tego szkolenia, skontaktuj się z nami.