Standard Kompetencji Menedżerskich

Pozytywne

Przywództwo

Standard Kompetencji Menedżerskich

Czym jest pozytywne przywództwo?

Pozytywność w zarządzaniu, to szczególny rodzaj kompetencji menedżerskich. To kompetencje, które pozwalają menedżerowi w sposób świadomy wpływać na środowisko zawodowe, w którym ludzie czują konkretne pozytywne / dobre emocje. To te emocje uruchamiają zjawisko pozytywności w odniesieniu do relacji, zaangażowania i odpowiedzialności.

Motywowanie kogokolwiek do czegokolwiek nie zwiększa zaangażowania. Najwyżej wymusza presję na określone, spodziewane, pożądane zachowanie. Motywowanie nie jest trwałe. Motywowanie bardzo rozleniwia ludzi, stają się głodni kolejnych bodźców, które mają ich zmusić do działania.

To empatyczna troska, o drugiego człowieka sprawia, że uruchamiamy w sobie pozytywność i chęć to kształtowania otaczającej nas rzeczywistości osobistej i zawodowej.

 

Co czyni z nas pracowników pozytywnie nastawionych do współpracy?

      1. Radość – to ten stan emocjonalny, który wyraża uczucie spełnienia się.
      2. Praktykowanie zasady „wdzięczności” skłania do wzajemności.
      3. Spokój” – dający ludziom poczucie bezpieczeństwa. To przewidywalność zachowań kadry kierowniczej.
      1. Zainteresowanie – kiedy jest naturalnie okazywane, wtedy ludzie czują chęć do poznawania i odkrywania.
      1. Nadzieja – jest oczekiwaniem na lepsze / nowe kiedy okoliczności są niesprzyjające.
      2. Duma – rozszerza granice umysłu. Rozpala marzenia o dalszych wielkich sukcesach w kolejnych zadaniach.
      1. Rozbawienie – kiedy jest szczere wywołuje nieodpartą potrzebę śmiechu i dzielenia się dobrym humorem.
      2. Inspiracja – przykuwa uwagę, rozgrzewa serca i pociąga do rozglądania się wokół.
      3. Zachwyt – sprawia, że czujemy się częścią czegoś większego.
      4. Praktykowanie zasady „wdzięczności” skłania do wzajemności.
      1. Miłość zawodowa – to przypływ zaufania, które umacnia potrzebę dbania o siebie nawzajem.

Dlaczego zarządzanie przez pozytywność, jest tak bardzo ważne w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich, które są fundamentem bezpieczeństwa firmy?

Ludzie o różnych potrzebach ufają, że menedżer potrafi być obiektywny o cenie różnych sytuacji. Podejmując decyzje patrzy na sprawy z bardzo wielu perspektyw i ma na uwadze, to że różnimy się doświadczeniem.

Kiedy ludzie w organizacji mają nadwyrężone emocje w wyniku zalewających nieprzewidywalnych sytuacji, wtedy tracą możliwość oceny sytuacji widzianej z różnych perspektyw.

Nadwyrężone emocje prowadzą do wzrostu niepokoju i nasze zachowania stają się nieprzewidywalne. Zaczynamy popełniać błędy. Zaczynamy GENEROWAĆ STRATY. Zaczynamy samych siebie okradać z zaangażowania.

Trafiamy wtedy w spiralę negatywności.

Konstrukcja i zawartość merytoryczna programu

Zawartość merytoryczną programu – precyzyjny zakres obszarów merytorycznych i czasowych ustala się każdorazowo z klientem.
Na podstawie opisu jego potrzeb przedstawiamy tzw. wsad merytoryczny i organizacyjny, który zrealizuje cele na jakich zależy klientowi.

Program Zarządzanie przez pozytywność może być podzielony na etapy i to klient decyduje, który z czterech obszarów jest dla niego na ten moment ważny, który najlepiej wesprze aktualne działania w firmie. Zabezpieczy jego cele związane ze wsparciem ludzi. Z poszczególnych modułów zaufanie, decyzje, trudne sytuacje, rozumienie emocji projektujemy, zachowując proporcje organizacyjne i merytoryczne rozwiązania dla klienta.

ZAKRES PEŁNY TWORZENIA KULTURY POZYTYWNOŚCI 

Moduł 1 – Tworzenie warunków do pracy w ramach ZAUFANIA – 4×8 godzin

Moduł 2 – Zrozumieć jak powstają EMOCJE i jak z nimi pracować 3×8 godzin

Moduł 3 – Podejmowanie DECYZJI – świadomość organizacyjna 10×8 godzin

Moduł 4 – Trudne sytuacje – sztuka „pozytywnej” KONFRONTACJI 4×8 godzin

 

 

Przeszkolonych menedżerów

Projektów o charakterze strategicznym

Przeszkolonych trenerów wewnętrznych

Firm zleciło nam kształcenie menedżerów

Zmiany są nieuniknione, rozwój dobrowolny.

Program i inspriacje merytoryczne wysyłamy osobom zainteresowanym

12 + 14 =

Pin It on Pinterest