Praktyczne poradniki i Studia przypadku
Blog o skutecznym zarządzaniu i świadomym przywództwie w organizacji.
Najnowszy artykuł
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Filtruj artykuły według kategorii
FIRMY, tak zarządzane są najłatwiejsze do “OGRANIA” na rynku
Na kanwie opowieści o 2 kaktusach powstało kilka menedżerskich praw kaktusa.
Jak zmarnować talenty w firmie i “zadbać” o jej negatywny wizerunek?
Na kanwie opowieści o 2 kaktusach powstało kilka menedżerskich praw kaktusa.
Plakaty Świadomego Menedżera
Podczas akcji #MądryMenedżer tysiące osób oglądało i udostępniało plakaty inspiracyjne przygotowane przez nas.
Błąd koniunkcji w praktyce menedżerskiej
Otrzymałeś kiedyś takie pytanie od pracownika: Szefie – jak często w procesie podejmowania decyzji szef narażany jest na błąd koniunkcji?
Przychodzi rekruter z “wiedzą szofera” do Klienta
Zaczyna mówić ludzkim głosem, obiecując, że znajdzie mu menedżera, który weźmie odpowiedzialność za zarządzanie firmą i rozwój ludzi.
Moja hierarchia wartości na płaszczyźnie zawodowej
Jak można opisać menedżera, który w swojej pracy używa w procesie codziennej komunikacji nadmierną ilość wulgarnych słów?
Komunikaty budujące poczucie własnej wartości
Poczucie własnej wartości jest kształtowane zarówno przez samego pracownika, jak też przez zewnętrzne potwierdzenie wizerunku w komunikatach otrzymywanych od innych osób.
Tykające bomby w firmach – takich pracowników musisz się natychmiast pozbyć.
Słyszałeś kiedyś o teorii truskawkowego pola? Powstała ona podczas prowadzenia projektów dla firm, które jak się okazało, na początku z niewiadomych przyczyn utknęły z rozwojem w miejscu.
Coaching przywódczy – odpowiedzialność, która łączy różnice w patrzeniu na świat
Instrukcja opracowana na wnioskach po 4.000 godzin coachingu dla top menedżerów.
Wulgaryzmy w miejscu pracy
Jak można opisać menedżera, który w swojej pracy używa w procesie codziennej komunikacji nadmierną ilość wulgarnych słów?
Jak menedżer może się dobrze sprzedać?
Od kiedy szefem działu finansów została Marta, zmienił się cały dział. Są mili, bardzo otwarci na dyskusję, przyjmują feedback i to wszystko w niecałe 6 miesięcy od objęcia przez Martę stanowiska menedżera.
Jak powstaje i rozwija się miłość do szefa?
Jak wykorzystać efekt ekspozycji w budowaniu swojego pozytywnego wizerunku w oczach pracowników?
Menedżer kłamca, który prawie zatopił firmę
Historia, którą opiszę jest prawdziwa i może będzie przestrogą dla wszystkich, którzy nie mają w założeniu zatopić firmy w której pracują, albo są właścicielami.
Jak na wszystko potrafimy znaleźć wytłumaczenie
Zdarza się każdemu z nas uczestniczyć w spotkaniach, na których prowadzący i dyskutanci podejmują próbę wyjaśnienia za pomocą wszelkich możliwych bzdur i nonsensów problemy, które są, bo są.
Chcesz się rozwijać – zacznij traktować konflikty jak powietrze, dzięki któremu żyjesz
Nasze doświadczenie z ponad 400 zrealizowanych szkoleń w ramach rozwoju kompetencji z zakresu rozwiązywania konfliktów podpowiada nam, że konflikt jest często utożsamiany z kłótnią.
Zabójcy odpowiedzialności
Ludzie chcą ponosić odpowiedzialność w pracy. Wystarczy im tylko stworzyć warunki w których będą tym zainteresowani.
Gnojnik komunikacyjny – co się za tym kryje
Jeśli pracujesz w kulturze komunikacyjnej, w której spotykasz się z opisanymi poniżej wypowiedziami lub zachowaniami to już wiesz, dlaczego czasami jesteś NIESZCZĘŚLIWY.
12 działań zwiększających konkurencyjność firmy ZA DARMO
Oto najważniejsze działania, które mogą być wprowadzone za darmo w organizacji, a które jak udowodniono wielokrotnie zwiększą konkurencyjność organizacji i efektywność zespołów.
10 elementów o których menedżer MUSI pamiętać wprowadzając zmianę w życie każdego człowieka
Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę - a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik "nie stracił także twarzy".
Historia malarza, który odkrył na czym polega naturalna motywacja
Jest 10:00, stołówka pracownicza pęka w szwach. Do Roberta - szefa działu utrzymania ruchu, dosiada się Renata - szefowa personalna.
10 elementów o których menedżer MUSI pamiętać wprowadzając zmianę w życie każdego człowieka
Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę - a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik "nie stracił także twarzy".
6 sposobów na to, aby w firmie zamiast postanowień noworocznych wprowadzić realne zmiany
Badania naukowe podają różne wyniki – od 80 do 95% postanowień noworocznych zostaje porzuconych już w styczniu.
Zarządzanie organizacją jutra – zwiększanie EBITy poprzez kulturę odpowiedzialności pracowników
Poniżej znajdziecie Państwo prezentację, która została przygotowana i zaprezentowana przez Dyrektora Produkcji Tomasza Opaskę podczas konferencji branżowej: Zarządzanie organizacją jutra.
Firmy, które nie poradzą sobie na rynku
Jest takie miejsce na lotnisku do którego trafia każdy, kto nie może naleźć swojego bagażu. Towarzyszą nam w tedy negatywne emocje, które zazwyczaj jak w każdej niewygodnej życiowo sytuacji przykrywają nam rozum.
Nasz szef okazał się perfidnym kłamcą
Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę - a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik "nie stracił także twarzy".
51 pytań rekrutacyjnych na profesjonalnego negocjatora
Jeśli negocjator waha się lub ma wątpliwości w przypadku 20% pytań, to może to stanowić kłopot dla organizacji go zatrudniającej.
Powody dla których młodzi, zdolni i dawniej zaangażowani pracownicy odchodzą.
Powody dla których młodzi, zdolni i dawniej zaangażowani pracownicy odchodzą.
Dlaczego bez kultury feedbacku menedżer jest bezradny?
Co ma wspólnego szkoła, dzieci i feedback w biznesie?
3 finałowe pytania do HR managera
To 3 wybrane pytania z pakietu ponad 60 wystandaryzowanych zadań weryfikujących kompetencje HR Menedżera.
7 sytuacji, z którymi menedżerowie sobie nie radzą
Co powinien zrobić menedżer podczas rozmowy z pracownikiem w konkretnych sytuacjach?
Dwaj zabójcy odpowiedzialności, którzy są akceptowani w większości organizacji.
Ludzie chcą ponosić odpowiedzialność w pracy. Wystarczy im tylko stworzyć warunki w których będą tym zainteresowani.
Jak przygotować pracownika do roli kierownika – mentalna i kompetencyjna zmiana
Dyrektor wyciągnął kartkę i zaczął spisywać przykładowe zmiany, które czekają nowego kierownika...
Co zabija każdą zmianę?
Firma FGK (nazwa fikcyjna), jeden z moich klientów, decyduje się na zakup swojego mniejszego konkurenta. Nie jest to wrogie przejęcie. Firma FGK złożyła propozycję i została ona przyjęta przez właściciela, który już od 5 lat przymierzał się do sprzedania biznesu. Formalności zostały dopełnione, zmiana wchodzi w życie za 3 miesiące.
Wypychanie ludzi z organizacji
Podobno człowiek, który pragnie zmiany, czuje się jak niemowlę, którego pielucha jest pełna. Moim ulubionym hasłem jest “Zmiany są nieuniknione, rozwój dobrowolny”. Częstym błędem poznawczym w procesie decyzyjnym menedżera jest założenie, że problemem w zmianie jest człowiek.
Jak poznać przyczyny braku zaangażowania pracownika za pomocą jednego prostego modelu?
Twój pracownik nie angażuje się w swoje zadania pomimo Twoich wysiłków i nie wiesz gdzie leży przyczyna problemu? Rozmowa z pracownikiem nie skłania go do przejęcia odpowiedzialności za wykonanie zadania? W efekcie czujesz bezradność, bo brakuje Ci pomysłów i nie wiesz od czego zacząć?
Menedżer daje “gotowe” rozwiązania
Jako menedżer zauważyłeś, że jeden z twoich liderów, kiedy pracownicy zgłaszają mu swoje problemy, od razu zaczyna dawać im gotowe rozwiązania.
Pracownicy uwielbiają kontrolę!
Twój pracownik nie angażuje się w swoje zadania pomimo Twoich wysiłków i nie wiesz gdzie leży przyczyna problemu?
Jak przekazać pracownikom odpowiedzialność za zadania?
Ach, gdyby tylko pracownicy brali odpowiedzialność za zadania, które realizują! Praktyka pokazuje, że przyczyną z powodu której tak się nie dzieje, jest często... sam menedżer przekazujący zadania do wykonania.
Niszczyciele komunikacji
W pracy bywają momenty, gdy ciśnienie podskakuje, a poziom stresu u nas - jako menedżerów, rośnie błyskawicznie.
Instrukcja obsługi KONFLIKTU
Kolejny materiał narzędziowy - tym razem pokazujący, w jaki sposób menedżerowie mogą wprowadzać zasady skutecznego Zarządzania i Kierowania Konfliktami.
Zastąpmy komunikację DIALOGIEM –> czyli jak budować zaufanie
Niestety wiele osób wciąż KOMUNIKUJE się w pracy zamiast prowadzić DIALOG, a powoduje to wiele kosztów dla firmy.
Menedżer na spadochronie
Wszyscy jesteśmy spadochroniarzami. Ale nie wszyscy wiedzą jak otwierać spadochron. Wiec wolą iść. Są i tacy, którzy jak już nauczą się otwierać spadochron to nie potrafią nim sterować.
Jak konkurować potencjałem intelektualnym pracowników?
Pracownicy tak długo oddają swoje kompetencje i motywację organizacji jak długo pozwala im na to ich menedżer. Menedżer tak długo jest skutecznym menedżerem jak długo jego kompetencje mają charakter.
Jak kompetencje wyprzedzają strategię biznesową firmy
Wiedza i doświadczenie pracowników jest „naturalnym bogactwem” każdej firmy, ale innym niż pozostałe zasoby. Dlaczego?
Błędy rekrutacyjne, które obnażają słabe organizacje
Jak to możliwe, że firma wydaje góry pieniędzy na napisanie instrukcji ISO np. „na zakup papieru do ksero”, a nie posiada standardów kompetencji kadry menadżerskiej?
101% serwisu klienta
W efektywnie działających organizacjach ich działanie zaczyna się i kończy na kliencie. Wiele organizacji prowadzi politykę opartą na zewnętrznym zadowoleniu klienta.
Chcesz jeszcze więcej unikalnych treści o przywództwie?
Śledź nas na LinkedIn i czytaj historie komentowane przez dziesiątki najlepszych menedżerów w Polsce.
Poznaj 7 sytuacji, z którymi nie radzą sobie menedżerowie i pobierz darmowy PDF z rozwiązaniami.
Sprawdź, jak byś postąpił jako menedżer oraz jakie rozwiązania proponujemy na podstawie doświadczenia z pracy z 25000.