Zarządzanie talentami
Przeszkolonych menedżerów
Firm z doradztwem strategicznym
Przygotowanych pracowników określonych jako talentów
Firm, w których pracowaliśmy z talentami
Ośmieszone zarządzanie talentami
Gdy podczas warsztatów dla menedżerów z różnych miejsc organizacyjnych, pytamy o to czym jest zarządzanie talentami, to pierwsze odpowiedzi brzmią:
- Grupa nagradzanych za wysokie wyniki (dostarczone nie zawsze dzięki własnym kompetencjom).
- Wybrańcy HR-u lub menedżerów – na podstawie subiektywnych kryteriów albo dobrych relacji z przełożonym.
- Klub wzajemnej adoracji.
- Hasło marketingowe działu HR – pod publiczkę rynku pracy.
SPOJRZENIE MENEDŻERA
Wielu osobom, które zetknęły się z zarządzaniem talentami, to hasło źle się kojarzy.
SPOJRZENIE PRACOWNIKA
Tymczasem 86% pracowników uważa siebie, że powinna być objęta programem zarządzania talentami.
Różne rodzaje zarządzania talentami
W przedsiębiorstwach realizuje się zarządzanie talentami na wiele sposobów – często wynikających ze standardów organizacyjnych. Zarządzanie talentami może dotyczyć:
- High-potentials – czyli przyspieszanie rozwoju osób z wysokim potencjałem
- High-performers – wzmacnianie osób, którzy już w tej chwili, z różnych powodów dostarczają wysokich wyników
- Przygotowywania grupy sukcesorów
- Rozwoju wśród pracowników kluczowych kompetencji potrzebnych w organizacji (teraz lub w przyszłości)
- Nauki korzystania ze swoich talentów (rozumianych jako szczególne predyspozycje).
Realizujemy także projekty skierowane na realizację powyższych celów.
A co my robimy i u naszych klientów się sprawdziło?
Tworzymy warunki dla równomiernego (co nie znaczy równego) rozłożenia odpowiedzialności w ramach współpracy pomiędzy przełożonym, a pracownikiem. Dzięki temu każda ze stron, może w sposób otwarty, wyrażać wzajemne oczekiwania i rozmawiać o tym, co jest możliwe, a co jest niemożliwe. To tworzy partnerstwo w ramach współpracy i praca przez zaufanie.
1. Diagnozowanie talentów.
Prowadzimy diagnozę w dwóch wymiarach:
1) PODMIOTOWO – dajemy narzędzia do tego, w jaki sposób podchodzić do diagnozowania potencjału u osób, które w firmie miałyby dołaczyć do grupy talentów.
2) PREDYSPOZYCYJNIE – pomagamy z zdefiniowaniu talentów jako predyspozycji, kluczoywch kompetencji – z wykorzystaniem testów.
2. Rozwój talentów.
Rozwój talentów następuje w trzech wymiarach:
1) ODPOWIEDZIALNOŚĆ TALENTU – rozwijamy kompetencje i świadomość talentów w zakresie tego, w co i w jaki powinni się oni zaangażować, żeby wziąć osobistą odpowiedzialność za swój rozwój.
2) ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEŁOŻONEGO I ORGANIZACJI – uczymy w jaki sposób stworzyć warunki do tego, aby pracownicy skuteczniej rozwijali swoje kompetencje w potrzebnych obszarach i wciąż byli ciekawi tego, jak rozszerzać granice swojego rozwoju.
3) ODPOWIEDZIALNOŚĆ NASZA – wdrażamy to poprzez: szkolenia, coaching, webinary, gry, zadania projektowe).
3. Przygotowanie menedżerów do pracy z talentami.
Proces przygotowania menedżerów można porównać do procesu wyłapywania talentów w sporcie i edukacji. To coś więcej niż dydaktyka, nawet na bardzo wysokim poziomie. Ktoś kto wyłapuje talenty musi wiedzieć co obserwowac, o co pytać, jak wyłapywać informacje zotoczenia, jak prowadzić rozmowę z potencjalnym talentem. Nawet wtedy, gdy trzeba go bardzo mocno wyprowadzic ze strefy komfortu. Sprawdzić jego gotowość do zmiany, czy pokorę.
W ramach przygotowania menedżerów przygotowujemy ich do tego, jak wyłapywać i pracować z talentami.
W tym przypadku garnitur musi leżeć idealnie. Wybierzemy materiał, kolor, fason, może nawet zmotywujemy do zmiany figury, ale wszystko musi iedalnie pasować. Tylko wtedy zarządzanie talentami będzie autentycznie wartościowe.
Kontakt
BLOG Międzynarodowej Platformy Szkoleniowej
Poznaj bliżej kompetencje menedżerskie.
Dowiedz się więcej o kompetencjach menedżerów i poznaj studia przypadku firm, które wdrożyły je w swojej organizacji.
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...