Kluczowe wnioski po 200 przeprowadzonych projektach zwiększania konkurencyjności firmy.

Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.

Autor

Krzysztof Kotapski

Krzysztof Kotapski

WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE

Materiały

Przywództwo Operacyjne

Newsletter

Jak wspieramy?

Szkolenia otwarte

Jak stworzyć warunki, w których wszyscy pomagają sobie nawzajem w przejmowaniu odpowiedzialności za budowanie przewagi konkurencyjnej firmy?

Na poziomie ogólnym należy wprowadzić do organizacji zasady współpracy i kompetencje, które pozwalają menedżerom, tworzyć warunki do tego, aby pracownicy w ramach realizacji konretnych zadań na każdym etapie byli aktywnymi partnerami.

Aktywny partner to taki, który potrafi powiedzieć czego potrzebuje do realizacji jeżeli chodzi o proces i czego potrzebuje od menedżera w zakresie jego zachowania.

Co musi zrobić organizacja (a wynika to z naszych praktycznych doświadczeń), aby opisana idea stała się codziennością?

  1. Nauczyć pracowników świadomego przejmowania odpowiedzialności za definiowanie swoich potrzeb w wymiarze merytoryczny, organizacyjnym i komunikacyjnym.
  2. Nauczyć pracowników świadomej kontroli zachowania przełożonych – tak, aby potrafili wraz z nimi rozmawiać na temat potrzebnego wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji.
  3. Wdrożyć do organizacji narzędzie pozwalające planować perspektywiczny rozwój kompetencji na wszystkich szczeblach organizacji.
  4. Rozwinąć standard kompetencji menedżerskich, dający pracownikom poczucie bezpieczeństwa i gwarantujący przewidywalność zachowania na wszystkich szczeblach organizacji.
  5. Wymagać od menedżerów planowania realizacji celów w oparciu o diagnozę kompetencji i zaangażowania pracowników.
  6. Zdiagnozować luki kompetencyjne u menedżerów w obszarze przekazywania odpowiedzialności pracownikom na poszczególnych etapach rozwoju.
  7. Dać menedżerom realną możliwość wzięcia odpowiedzialności za swój rozwój na stanowisku kierowniczym.
  8. Wzmacniać autorefleksję menedżerów i pracowników poprzez regularny feedback.
  9. Rozwijać myślenie strategiczne i całościowe u wyższej kadry kierowniczej.
  10. Stworzyć kulturę maksymalizacji wysiłków intelektualnych na pracę organizacyjną.
  11. Pozwolić ludziom na rozwój poczucia własnej wartości poprzez podmiotowość decyzyjną i realny wpływ na miejsce w jakim aktualnie pracują.
7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Tego jak w praktyce jednoczyć ludzi wokół celu uczymy na szkoleniu otwartym

Zobacz również
Komu podać “gospodarczy respirator”?

Komu podać “gospodarczy respirator”?

Ten artykuł zajmie Ci Autor Materiały  Mechanizm selekcji wydaje się być nieskomplikowany i dość logiczny. Oceniane przez decydentów będą: Zastępowalność nowego biznesu i jego wpływ na inne branże,...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest