Kluczowe wnioski po 200 przeprowadzonych projektach zwiększania konkurencyjności firmy.
Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.
Autor

Krzysztof Kotapski
WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE
Materiały

Przywództwo Operacyjne
Newsletter
Jak wspieramy?
Szkolenia otwarte
Jak stworzyć warunki, w których wszyscy pomagają sobie nawzajem w przejmowaniu odpowiedzialności za budowanie przewagi konkurencyjnej firmy?
Na poziomie ogólnym należy wprowadzić do organizacji zasady współpracy i kompetencje, które pozwalają menedżerom, tworzyć warunki do tego, aby pracownicy w ramach realizacji konretnych zadań na każdym etapie byli aktywnymi partnerami.
Aktywny partner to taki, który potrafi powiedzieć czego potrzebuje do realizacji jeżeli chodzi o proces i czego potrzebuje od menedżera w zakresie jego zachowania.
Co musi zrobić organizacja (a wynika to z naszych praktycznych doświadczeń), aby opisana idea stała się codziennością?
- Nauczyć pracowników świadomego przejmowania odpowiedzialności za definiowanie swoich potrzeb w wymiarze merytoryczny, organizacyjnym i komunikacyjnym.
- Nauczyć pracowników świadomej kontroli zachowania przełożonych – tak, aby potrafili wraz z nimi rozmawiać na temat potrzebnego wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji.
- Wdrożyć do organizacji narzędzie pozwalające planować perspektywiczny rozwój kompetencji na wszystkich szczeblach organizacji.
- Rozwinąć standard kompetencji menedżerskich, dający pracownikom poczucie bezpieczeństwa i gwarantujący przewidywalność zachowania na wszystkich szczeblach organizacji.
- Wymagać od menedżerów planowania realizacji celów w oparciu o diagnozę kompetencji i zaangażowania pracowników.
- Zdiagnozować luki kompetencyjne u menedżerów w obszarze przekazywania odpowiedzialności pracownikom na poszczególnych etapach rozwoju.
- Dać menedżerom realną możliwość wzięcia odpowiedzialności za swój rozwój na stanowisku kierowniczym.
- Wzmacniać autorefleksję menedżerów i pracowników poprzez regularny feedback.
- Rozwijać myślenie strategiczne i całościowe u wyższej kadry kierowniczej.
- Stworzyć kulturę maksymalizacji wysiłków intelektualnych na pracę organizacyjną.
- Pozwolić ludziom na rozwój poczucia własnej wartości poprzez podmiotowość decyzyjną i realny wpływ na miejsce w jakim aktualnie pracują.

Tego jak w praktyce jednoczyć ludzi wokół celu uczymy na szkoleniu otwartym
Zobacz również
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...