Kluczowe wnioski po 200 przeprowadzonych projektach zwiększania konkurencyjności firmy.

Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.

Autor

Krzysztof Kotapski

Krzysztof Kotapski

WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE

Materiały

Przywództwo Operacyjne

Newsletter

Jak wspieramy?

Szkolenia otwarte

Jak stworzyć warunki, w których wszyscy pomagają sobie nawzajem w przejmowaniu odpowiedzialności za budowanie przewagi konkurencyjnej firmy?

Na poziomie ogólnym należy wprowadzić do organizacji zasady współpracy i kompetencje, które pozwalają menedżerom, tworzyć warunki do tego, aby pracownicy w ramach realizacji konretnych zadań na każdym etapie byli aktywnymi partnerami.

Aktywny partner to taki, który potrafi powiedzieć czego potrzebuje do realizacji jeżeli chodzi o proces i czego potrzebuje od menedżera w zakresie jego zachowania.

Co musi zrobić organizacja (a wynika to z naszych praktycznych doświadczeń), aby opisana idea stała się codziennością?

  1. Nauczyć pracowników świadomego przejmowania odpowiedzialności za definiowanie swoich potrzeb w wymiarze merytoryczny, organizacyjnym i komunikacyjnym.
  2. Nauczyć pracowników świadomej kontroli zachowania przełożonych – tak, aby potrafili wraz z nimi rozmawiać na temat potrzebnego wsparcia w zakresie rozwoju kompetencji.
  3. Wdrożyć do organizacji narzędzie pozwalające planować perspektywiczny rozwój kompetencji na wszystkich szczeblach organizacji.
  4. Rozwinąć standard kompetencji menedżerskich, dający pracownikom poczucie bezpieczeństwa i gwarantujący przewidywalność zachowania na wszystkich szczeblach organizacji.
  5. Wymagać od menedżerów planowania realizacji celów w oparciu o diagnozę kompetencji i zaangażowania pracowników.
  6. Zdiagnozować luki kompetencyjne u menedżerów w obszarze przekazywania odpowiedzialności pracownikom na poszczególnych etapach rozwoju.
  7. Dać menedżerom realną możliwość wzięcia odpowiedzialności za swój rozwój na stanowisku kierowniczym.
  8. Wzmacniać autorefleksję menedżerów i pracowników poprzez regularny feedback.
  9. Rozwijać myślenie strategiczne i całościowe u wyższej kadry kierowniczej.
  10. Stworzyć kulturę maksymalizacji wysiłków intelektualnych na pracę organizacyjną.
  11. Pozwolić ludziom na rozwój poczucia własnej wartości poprzez podmiotowość decyzyjną i realny wpływ na miejsce w jakim aktualnie pracują.
7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Tego jak w praktyce jednoczyć ludzi wokół celu uczymy na szkoleniu otwartym

Zobacz również
Rozrywanie firmy – jak tego uniknąć

Rozrywanie firmy – jak tego uniknąć

Ten artykuł zajmie Ci Autor Materiały Gdy w firmie zespoły lub działy koncentrują się na realizacji swoich partykularnych celów, a nie ma symbiozy pracy “WIELKIEGO” firmowego zespołu to zjawisko TO...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest