Standard Kompetencji Menedżerskich → Przywództwo Operacyjne
Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy w oparciu o kompetencje pracowników
Klucz do efektywności ekonomicznej
Standard Kompetencji Menedżerskich
Dla skutecznej realizacji celów biznesowych firmy kluczowe relacje i warunki, w których pracownik świadomie przyjmuje współodpowiedzialność za rozwój biznesu i proaktywnie angażuje się na jego rzecz.
Przywództwo Operacyjne pozwala ustalić takie zasady współpracy pomiędzy menedżerem a pracownikiem operacyjnym, które wyzwalają takie warunki.
Efekty
Kluczowe korzyści z wdrożenia poszczególnych modułów.
To dlaczego od tak wielu lat powierzają nam rozwój swoich pracowników nasi Klienci, to dlatego, że pozwalamy uzyskać realne korzyści ze zrealizowanych projektów.
1. Świadome Przywództwo ®.
• istnieje spójny system diagnozy i rozwoju kompetencji pracowników w odniesieniu do wprowadzanych zmian
• zdefiniowane są zasady współpracy odnośnie do obowiązków i odpowiedzialności
w relacjach menedzer – pracownik
• są jasno określpne kryteria ponoszenia odpowiedzialności
• można świadomie monitorować potrzeby rozwojowe pracowników w wymiarze
merytorycznym, organizacyjnym i komunikacyjnym
2. Zarządzanie i kierowanie dialogiem.
- pracuje sie na narzędziach szybkiego rozwiązywania problemów
z uwzględnieniem potrzeb stron - element aktywnego słuchania staje sie narzędziem do podejmowania decyzji
- unika sie korzystania z 12 niszczycieli komunikacyjnych
- pracownik i menedżer świadomie defi niują swoje potrzeby względem drugiej strony tak,
aby ta mogła prawidłowo zrozumieć jego intencje i konkretne zamiary
3. Zarządzanie i kierowanie konfliktami.
- rozmowy konfliktowe nakierowane sa na rozwiazywanie problemu
- podnosi sie swiadomosc tego, ze sytuacje konfliktowe są wartosciową formą rozwoju, kiedy wiemy jak rozmawiać o róznicach
• pracownicy umieją identyfikować rodzaje, formy konfl iktów, nazywają je po imieniu i potrafią je rozwiazywac kontrolując swoje emocje i stres
• konflikty sa narzedziem budowania współpracy poprzez rozmowy o róznicachi ich wykorzystaniu do szukania efektywniejszych form wprowadzania zmian i realizacji celów
4. Zarządzanie i kierowanie poprzez cele.
- system wprowadzania zmian oparty na celach pozwala na bieżące monitorowanie potrzeb pracowników i kierowników
- wyznaczając cele do realizacji bierze sie pod uwagę kompetencje osób, które maja wziąć odpowiedzialność za ich realizację
- naturalną motywację do zmian uruchamia sie poprzez regularne informowanie o statusie,
a zapewnienie realizacji celu poprzez monitorowanie zasobów i rozmowę o indywidualnym
wspieraniu każdego pracownika
5. Zarządzanie i kierowanie w procesie zmian.
- menedzerowie wiedza jak profesjonalnie przygotowac sie do przekazania zmian
z uwzglednieniem zastrzezen pracowników - pracownicy traktują zmiany jak integralną i naturalną część swojej pracy
- na słowo zmiana pracownicy reagują przez pryzmat ciekawości, a nie niepewności
- pracownicy mogą być podmiotem decyzyjnym w relacjach z przełożonymi, a tym samym brać
odpowiedzialność za kreowanie rzeczywistości. Są nie tylko ośrodkiem wykonawczym, ale i zródłem pomysłów
6. Świadome Przywództwo zespołowe.
- firma korzysta z narzędzi, które pozwalają na uzyskanie informacji o tym, czego potrzebuje zespół do osiągania wyników
- menedżerowie korzystają z feedbacku zespołowego, do zespołu i od zespołu, co kształtuje role i definiuje zmieniające sie oczekiwania podczas wprowadzania zmian
- menedżrowie wiedzą co i jak muszą zrobić, żeby zespół mógł przejąć
odpowiedzialność za adaptację zmiany i atmosferę współpracy
Jak to działa?
7 etapów realizacji programu wdrożeniowego Standardu Kompetencji Menedżerskich.
Każdy program wdrożeniowy realizujemy w siedmiu kolejnych etapach.
Od szczegółowej diagnozy kompetencji poprzednich treningów oraz analizy obecnej sytuacji w firmie, przez poszczególne moduły szkoleniowe, aż do oceny dalszych obszarów doskonalenia organizacji.
Taki sposób wdrażania kompetencji do organizacji nie jest przypadkowy. Poszczególne moduły ukończyło od 3 do 12 tysięcy menedżerów, a szkolenia opierają się na prawdziwych przypadkach biznesowych.
Diagnostyczny trening przywódczy.
Analiza serwisu wewnętrznego i potrzeb rozwojowych.
Przygotowywanie szczegółowego programu rozwojowego.
Rozpoczęcie programu rozwojowego.
Indywidualne plany rozwojowe.
Działania rozwojowe dla kadry zarządzającej.
Spojrzenie w przyszłość.
Przewidywalność działań menedżerskich.
Kluczowe kompetencje rozwijane przez poszczególne moduły treningowe.
Szkolenia Standardu Kompetencji Menedżerskichto bardzo konkretne kompetencje w zakresie zarządzania, które w rękach menedżerów i ich pracowników pozwalają na wprowadzenie kultury przewidywalności w zakresie współpracy. Dzięki temu każdy może skoncentrować się na swojej odpowiedzialności za realizowane zadania.
Świadome Przywództwo ®.
- Diagnozowanie poziomu kompetencji pracowników.
- Dostosowanie stylu kierowania do poziomu kompetencji.
- Motywowanie.
- Przekazywanie odpowiedzialności.
- Delegowanie zadań.
- Przekazywanie wiedzy pracownikom.
Zarządzanie i kierowanie dialogiem.
- Udzielanie informacji zwrotnych.
- Korygowanie zachowania pracowników.
- Prowadzenie dialogu w celu rozwiązania problemu.
- Rozmowa z pracownikiem będącym pod wpływem emocji.
- Precyzyjne przedstawianie swoich oczekiwań.
- Aktywne słuchanie.
Zarządzanie i kierowanie konfliktami.
- Diagnozowanie sytuacji konfliktowych.
- Prowadzenie rozmowy konfliktowej w celu rozwiązania problemu.
- Ustalanie przyczyn konfliktu.
- Egzekwowanie realizacji ustaleń.
- Reagowanie w sytuacjach emocjonalnych.
- Prowadzenie mediacji.
Zarządzanie i kierowanie poprzez cele.
- Wyznaczanie celów.
- Tworzenie kompleksowych planów działania.
- Efektywne zarządzanie czasem pracy.
- Prowadzenie rozmów na temat realizacji celów.
- Wyznaczanie zakresu odpowiedzialności.
- Strategiczne zarządzanie celami.
Zarządzanie i kierowanie w procesie zmian.
- Informowanie o zmianach.
- Prowadzenie rozmów na temat wątpliwości.
- Diagnozowanie zastrzeżeń pracowników.
- Reagowanie na zastrzeżenia pracowników.
- Przygotowywanie wdrożenia zmiany.
- Przygotowywanie ambasadorów zmiany.
Świadome Przywództwo zespołowe.
- Tworzenie atmosfery współpracy.
- Zachęcanie pracowników do dzielenia się wiedzą.
- Budowanie zaufania w zespole.
- Zarządzanie różnorodnością.
- Organizowanie pracy.
- Ustalanie i wdrażanie zasad współpracy.
Przeszkolonych menedżerów
Firm z doradztwem strategicznym
Przygotowanych TOP menedżerów
Firm zleciło nam kształcenie menedżerów
Dlaczego my?
Nasza metoda jest STANDARDEM dla 211 organizacji.
Program Standardu opiera się na międzynarodowych licencjach, które wdrażamy jako jedyni w Polsce.
Każdy moduł ukończyło od 3 do 12 tysięcy menedżerów, a szkolenia opierają się na prawdziwych przypadkach biznesowych i są sprawdzone naukowo.
Brałam udział w wielu szkoleniach, lecz te prowadzone przez MPS ukształtowały mnie w największym stopniu. Poruszają, zmuszają do refleksji, zmieniają perspektywę, a w efekcie końcowym nas samych oraz kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa.
Model zarządzania sytuacyjnego i sposób jego wdrożenia przez MPS to najlepsza koncepcja rozwoju zarządzania i przywództwa z jaką się spotkałem w mojej 20 letniej karierze zarządzania zakładami produkcyjnymi.
Od wielu lat współpracujemy z MPS przy licznych projektach. Cenimy sobie każdy z nich, ponieważ wiemy ile usprawnień, nowej wiedzy i oszczędności wniosły one do naszej organizacji.
Sprawdź, jak działa Przywództwo Operacyjne.
Zaproponujemy Ci jedną z kilku form bezpośredniego przekonania się, jak Przywództwo może pomóc Twojej organizacji.
BLOG Międzynarodowej Platformy Szkoleniowej
Poznaj bliżej kompetencje menedżerskie.
Dowiedz się więcej o kompetencjach menedżerów i poznaj studia przypadku firm, które wdrożyły je w swojej organizacji.
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...