7 sytuacji, z którymi menedżerowie sobie nie radzą

6 sierpnia 2018 | Polecane, Trudne sytuacje menedżerskie

Strona główna - Trudne sytuacje menedżerskie - 7 sytuacji, z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Co powinien zrobić menedżer podczas rozmowy z pracownikiem w konkretnych sytuacjach?

Pracując z prawie 25.000 menedżerów wyłoniliśmy sytuacje, które powtarzają się wielokrotnie niezależnie od rodzaju biznesu, wielkości firmy, struktury właścicielskiej, kultury zarządzania, czy wartości firmowych.

I są to realne sytuacje menedżerskie, które sprawiają trudności zarówno menedżerom na poziomie operacyjnym, jak i top managerom. Mówiąc wprost zdecydowana większość menedżerów nie potrafi w takich sytuacjach zachować się bezpiecznie dla obu stron.

Poniżej umieściliśmy 2 pierwsze sytuacje z ponad 50 sytuacji, które umożliwiają sprawdzenie kompetencji menedżera do radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Przeczytaj te sytuacje i zastanów się, w jaki sposób byś je rozwiązał.

Jeżeli chcesz poznać rozwiązania, które w ocenie wielu menedżerów sprawdziły się, to zapisz się na newsletter. Wyślemy Tobie gotowe rozwiązania, ale także przez 5 kolejnych dni będziemy przesyłać opisy sytuacji z porcją wiedzy.

My sami jak i nasi Klienci opisane sytuacje wykorzystujemy w procesach selekcji. Mamy na uwadze to, że dobór pracownika do organizacji to tylko minimalizowanie ryzyka w obszarze merytorycznym, organizacyjnym i komunikacyjnym.

Naszym przewodnim hasłem jest:

„Zmiany są nieuniknione, rozwój dobrowolny” – zapraszamy więc do dobrowolnego rozwoju i zapozna się z materiałami merytorycznymi.


Sytuacja 1 – Odmowa wykonania polecenia

Poprosiłeś pracownicę poprzez mail, o przygotowanie propozycji zakupu nowego sprzętu do waszego działu. Na początku powinna ona starannie zebrać wszystkie informacje o potrzebach od innych pracowników. Dopiero wtedy, będziesz mógł podjąć decyzję i przedstawić budżet do akceptacji na zarządzie.

Pracownica grzecznie, ale dość stanowczo twierdzi, że nie ma czasu na wykonanie tego zadania, ponieważ ma dużo innej ważnej pracy. W rozmowie pracownica jest bardzo „sztywna”. Mówi półsłówkami i unika kontaktu wzrokowego. Kiedy zaczynasz naciskać okazuje się, że realizuje ona tzw. zadania rozwojowe od innych, starszych stażem pracowników i to zabiera jej sporo czasu.

W dodatku dowiadujesz się od niej, że inni pracownicy mówili, że dostali od Ciebie zgodę na podrzucanie jej zadań, aby mogła się szybko uczyć nowych tematów. Pracownica i szef rozmawiają spokojnie, ale widać u niej zdenerwowanie.


Sytuacja 2 – Rozczarowanie pracą zespołową z nowym pracownikiem.

Twój zespół pracuje od 4 tygodni nad zakończeniem rocznego sprawozdania. W zespole pracuje od 4 miesięcy nowy kolega. Trafił do zespołu z innego działu w wyniku zmian organizacyjnych.

Do końca przyszłego tygodnia zgodnie z firmowym standardem powinien porównać kilka pozycji z kosztów z ostatnich zakupów inwestycyjnych. Na ten moment jeszcze nie zna szczegółów i zakresu całego sprawozdania. Jest pełen zapału i cieszy się, że może zdobyć nową wiedzę, tym bardziej, że w swoim poprzednim zespole uchodził za eksperta, który potrafi kreatywnie rozwiązywać trudne sytuacje.

Od 4 tygodni jesteś mocno zaangażowany w temat negocjacji i kwestii zakupu nowej maszyny na produkcję. Poprosiłeś w rozmowie telefonicznej z jednym z doświadczonych członków twojego zespołu, żeby wprowadzić w temat nowego kolegę. Nie określiłeś kto i co ma zrobić. Uznałeś, że przy tak wysokim poziomie kompetencji członków zespołu twoja prośba zostanie zrozumiana.

Dzisiejsza rozmowa z nowym pracownikiem potwierdziła, że pracownik nie wie nadal co i jak ma wykonać. Po krótkiej rozmowie i kilku pytaniach wiesz, że czas jaki do tej pory poświęcił został zmarnowany, a efekt jego pracy jest żaden. Nie jesteś z tego powodu zadowolony, a nawet dość mocno zaskoczony całą sytuacją.

Byłeś przekonany, że w kwestiach związanych z dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem w ramach twojego zespołu możesz już liczyć na pracę przez zaufanie. Byłeś przekonany, że postawa opiekowania się jest naturalna dla zespołu nawet w sytuacjach napiętego harmonogramu.


Chcesz zobaczyć rozwiązania powyższych sytuacji oraz kolejnych 5 przypadków, z którymi menedżerowie sobie nie radzą?

Sprawdź poniżej.

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Pobierz Darmowy PDF z rozwiązaniami powyższych sytuacji i sprawdź 5 dodatkowych przypadków.

Sprawdź, jak byś postąpił jako menedżer oraz jakie rozwiązania proponujemy na podstawie doświadczenia z pracy z 25000 menedżerów.

Otrzymasz powyższe studia przypadków wraz z rozwiązaniami oraz 5 kolejnych przypadków przez 5 kolejnych dni.

Zobacz również

Komunikaty budujące poczucie własnej wartości

Poczucie własnej wartości jest kształtowane zarówno przez samego pracownika, jak też przez zewnętrzne potwierdzenie wizerunku w komunikatach otrzymywanych od innych osób. Oto przykłady komunikatów mogących służyć do budowania poczucia własnej wartości u...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest