10 czynników, o których musi pamiętać menedżer wprowadzając zmianę w życie człowieka
Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.
Autor

Krzysztof Kotapski
WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE
Materiały

Przywództwo Operacyjne
Newsletter
Jak wspieramy?
Szkolenia otwarte
10 czynników, o których musi pamiętać menedżer wprowadzając zmianę w życie człowieka
1. Ludzie w procesie zmian mają prawo mieć poczucie głębokiej straty.
2. Ludzi przed zmianą mogą hamować zniweczone nadzieje i utracone korzyści.
3. Ludzie w procesie zmian boją się, że otoczenie negatywnie oceni brak kompetencji w nowej sytuacji.
4. Mogą obawiać się tych, którzy okażą się nielojalni.
5. Aby zaangażować ludzi w zmiany, muszą oni widzieć w nich sens.
6. Zmiana musi być podzielona na proces organizacji i proces adaptacji.
7. W procesie zmiany, aby się powiodła, najważniejsze są pomysły pracowników.
8. Ludzie potrzebują, aby ich wysłuchać. Chcą mieć gwarancję wsparcia przy rozwiązywaniu problemów i dyskrecji, gdy będą się przyznawać, że czegoś nie umieją.
9. Nawet niewinny komentarz, który obniży poczucie pewności siebie u pracownika w procesie zmiany, zostanie potraktowany jako wrogi.
10. Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę – a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik nie stracił także twarzy.

Zapraszamy na szkolenie otwarte zarządzanie zamianami w oparciu o ludzi
Szkolenie ukończyło już ponad 4.100 menedżerów.
Zobacz również
Wrzutka decyzyjna
,,Granaty,, decyzyjne zabijają współpracę i czasami ,,ludzi,, Jest różnica, kiedy duża zmienność otoczenia wymusza zmianę priorytetów decyzyjnych. A kiedy niekompetencja pomieszana z ignorancją w zarządzaniu wprowadzają chaos. I zaczyna się wrzucanie...
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...