10 czynników, o których musi pamiętać menedżer wprowadzając zmianę w życie człowieka
Ten artykuł zajmie Ci
około 3 min.
Autor

Krzysztof Kotapski
WŁAŚCICIEL, PROJEKTY STRATEGICZNE
Materiały

Przywództwo Operacyjne
Newsletter
Jak wspieramy?
Szkolenia otwarte
10 czynników, o których musi pamiętać menedżer wprowadzając zmianę w życie człowieka
1. Ludzie w procesie zmian mają prawo mieć poczucie głębokiej straty.
2. Ludzi przed zmianą mogą hamować zniweczone nadzieje i utracone korzyści.
3. Ludzie w procesie zmian boją się, że otoczenie negatywnie oceni brak kompetencji w nowej sytuacji.
4. Mogą obawiać się tych, którzy okażą się nielojalni.
5. Aby zaangażować ludzi w zmiany, muszą oni widzieć w nich sens.
6. Zmiana musi być podzielona na proces organizacji i proces adaptacji.
7. W procesie zmiany, aby się powiodła, najważniejsze są pomysły pracowników.
8. Ludzie potrzebują, aby ich wysłuchać. Chcą mieć gwarancję wsparcia przy rozwiązywaniu problemów i dyskrecji, gdy będą się przyznawać, że czegoś nie umieją.
9. Nawet niewinny komentarz, który obniży poczucie pewności siebie u pracownika w procesie zmiany, zostanie potraktowany jako wrogi.
10. Zawsze w procesie zmiany, w jakimś obszarze, pracownik traci kontrolę – a rolą menedżera jest, aby w takiej sytuacji pracownik nie stracił także twarzy.

Zapraszamy na szkolenie otwarte zarządzanie zamianami w oparciu o ludzi
Szkolenie ukończyło już ponad 4.100 menedżerów.
Zobacz również
30 pytań, które należy zadać chcąc wprowadzić ZARZĄDZANIE TALENTAMI i nie stracić ludzi.
Historia oparta na faktach. Z inspiracji studentów Executive MBA dla których prowadziłem zajęcia z zakresu zarządzania talentami. Ten artykuł zajmie Ci Autor Materiały Historia oparta na faktach. Z...
O tym jak “przy okazji” menedżer może zmienić swoją organizację.
Przed kilkoma laty na wakacjach poznałem polską rodzinę, która wychowywała dzieci w dwóch językach. Matka mówiła po Polsku, a ojciec po angielsku. Taką przyjęli koncepcję wychowania Ten artykuł zajmie Ci [rt_reading_time label="około" postfix="min."...
Jak zmarnować talenty w firmie i “zadbać” o jej negatywny wizerunek?
Ten artykuł zajmie Ci AutorMateriałyPewien gospodarz otrzymał w prezencie dwa kaktusy. Gdyby przeprowadzić im assessment center okazałoby się, że były wręcz identyczne. Posadził je w takich samych...