Niszczyciele komunikacji
Istnieje 12 podstawowych sposobów na to, aby zniechęcić drugą osobę do współpracy z nami.
- Krytykowanie
„Sam to na siebie sprowadziłeś – nikogo innego tylko siebie możesz winić za całą sytuację.” - Przezywanie
„Jesteś takim samym fachowcem jak ten, którego odrzuciliśmy w trakcie analizy ofert.” - Stawianie diagnozy
„Myślisz, że jesteś lepszy ode mnie tylko dlatego, że pracujesz tu dłużej niż ja.” - Chwalenie połączone z oceną
„Bardzo dobrze to przygotowałeś, ale musisz jeszcze doszlifować podsumowanie.” - Rozkazywanie
„Ma pan natychmiast to poprawić. Dlaczego?! Bo to pana zadanie.” - Grożenie
„Musisz wykonać to dzisiaj, bo w przeciwnym razie zmusisz mnie, abym porozmawiał o twojej nieodpowiedzialności z szefem.” - Moralizowanie
„Nie powinnaś tego mówić, pomyśl jak to wpłynie na twoje relacje z zespołem.” - Stawianie zbyt wielu lub niewłaściwych pytań
„Kiedy to się stało, kto to zrobił, co już się zepsuło?” - Udzielanie rad
„To całkiem łatwa sprawa, najpierw trzeba…” - Odwracanie uwagi
„Myślisz, że tylko ciebie szef ochrzanił? Posłuchaj, co mi powiedział.” - Logiczne argumentowanie
„Gdybyś od razu powiedział, szefowi jak wygląda sytuacja teraz nie musielibyśmy wychodzić na idiotów przed klientem.” - Uspokajanie
„Nie przejmuj się, zawsze szef tylko pogada, a potem da święty spokój.”
Nawet jeśli nasz rozmówca przyszedł do nas pozytywnie nastawiony do rozmowy, to po usłyszeniu któregoś z Niszczycieli traci zaufanie i chęć do konstruktywnej rozmowy. W większości też przypadków przestanie wchodzić w dalsze szczegóły – nie chcąc się narażać, że znów otrzyma “po głowie” komunikatem takim jak niszczyciel.

Poznaj 7 sytuacji, z którymi nie radzą sobie menedżerowie i pobierz darmowy PDF z rozwiązaniami.
Sprawdź, jak byś postąpił jako menedżer oraz jakie rozwiązania proponujemy na podstawie doświadczenia z pracy z 25000.
Zobacz również
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...
Wspólne rozmowy
Chcesz, żeby twoje dziecko jechało na wirtualny obóz?Czy taki, gdzie poczuje piasek w zębach, wysika się w lesie, wdepnie w prawdziwe gówno, pokłóci się z ,,człowiekiem,,, a nie z avatarem, poczuje na sobie pokrzywy, zmoknie, przemarznie. Chcemy...