Niszczyciele komunikacji

3 marca 2016Dialog i komunikacja

Strona główna - Dialog i komunikacja - Niszczyciele komunikacji

Istnieje 12 podstawowych sposobów na to, aby zniechęcić drugą osobę do współpracy z nami.

  1. Krytykowanie
    „Sam to na siebie sprowadziłeś – nikogo innego tylko siebie możesz winić za całą sytuację.”
  2. Przezywanie
    „Jesteś takim samym fachowcem jak ten, którego odrzuciliśmy w trakcie analizy ofert.”
  3. Stawianie diagnozy
    „Myślisz, że jesteś lepszy ode mnie tylko dlatego, że pracujesz tu dłużej niż ja.”
  4. Chwalenie połączone z oceną
    „Bardzo dobrze to przygotowałeś, ale musisz jeszcze doszlifować podsumowanie.”
  5. Rozkazywanie
    „Ma pan natychmiast to poprawić. Dlaczego?! Bo to pana zadanie.”
  6. Grożenie
    „Musisz wykonać to dzisiaj, bo w przeciwnym razie zmusisz mnie, abym porozmawiał o twojej nieodpowiedzialności z szefem.”
  7. Moralizowanie
    „Nie powinnaś tego mówić, pomyśl jak to wpłynie na twoje relacje z zespołem.”
  8. Stawianie zbyt wielu lub niewłaściwych pytań
    „Kiedy to się stało, kto to zrobił, co już się zepsuło?”
  9. Udzielanie rad
    „To całkiem łatwa sprawa, najpierw trzeba…”
  10. Odwracanie uwagi
    „Myślisz, że tylko ciebie szef ochrzanił? Posłuchaj, co mi powiedział.”
  11. Logiczne argumentowanie
    „Gdybyś od razu powiedział, szefowi jak wygląda sytuacja teraz nie musielibyśmy wychodzić na idiotów przed klientem.”
  12. Uspokajanie
    „Nie przejmuj się, zawsze szef tylko pogada, a potem da święty spokój.”

Nawet jeśli nasz rozmówca przyszedł do nas pozytywnie nastawiony do rozmowy, to po usłyszeniu któregoś z Niszczycieli traci zaufanie i chęć do konstruktywnej rozmowy. W większości też przypadków przestanie wchodzić w dalsze szczegóły – nie chcąc się narażać, że znów otrzyma “po głowie” komunikatem takim jak niszczyciel.

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Poznaj 7 sytuacji, z którymi nie radzą sobie menedżerowie i pobierz darmowy PDF z rozwiązaniami.

Sprawdź, jak byś postąpił jako menedżer oraz jakie rozwiązania proponujemy na podstawie doświadczenia z pracy z 25000.

Zobacz również
Udawanie współpracy

Udawanie współpracy

Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...

czytaj dalej
Awans zawodowy

Awans zawodowy

Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...

czytaj dalej
Wspólne rozmowy

Wspólne rozmowy

Chcesz, żeby twoje dziecko jechało na wirtualny obóz?Czy taki, gdzie poczuje piasek w zębach, wysika się w lesie, wdepnie w prawdziwe gówno, pokłóci się z ,,człowiekiem,,, a nie z avatarem, poczuje na sobie pokrzywy, zmoknie, przemarznie. Chcemy...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest