Zabójcy komunikacji

3 marca 2016 | Trudne sytuacje menedżerskie

W pracy bywają momenty, gdy ciśnienie podskakuje, a poziom stresu u nas – jako menedżerów, rośnie błyskawicznie. Zdarza się nawet tak, że ten poziom stresu podniósł nam współpracownik, z którym właśnie rozmawiamy lub też kontrahent, czy klient. Wtedy wystarczy jeden moment, aby zabić szansę na porozumienie z naszym rozmówcą.

Mimo dobrej woli i znajomości technik sprawnej komunikacji, odpowiednio wysoki poziom stresu powoduje, że możemy zniechęcić drugą stronę do szukania rozwiązań dla problemów o których rozmawiamy.

Oto lista 12 najczęściej spotykanych Zabójców.

  1. Krytykowanie
    „Sam to na siebie sprowadziłeś – nikogo innego tylko siebie możesz winić za całą sytuację.”
  2. Przezywanie
    „Jesteś takim samym fachowcem jak ten, którego odrzuciliśmy w trakcie analizy ofert.”
  3. Stawianie diagnozy
    „Myślisz, że jesteś lepszy ode mnie tylko dlatego, że pracujesz tu dłużej niż ja.”
  4. Chwalenie połączone z oceną
    „Bardzo dobrze to przygotowałeś, ale musisz jeszcze doszlifować podsumowanie.”
  5. Rozkazywanie
    „Ma pan natychmiast to poprawić. Dlaczego?! Bo to pana zadanie.”
  6. Grożenie
    „Musisz wykonać to dzisiaj, bo w przeciwnym razie zmusisz mnie, abym porozmawiał o twojej nieodpowiedzialności z szefem.”
  7. Moralizowanie
    „Nie powinnaś tego mówić, pomyśl jak to wpłynie na twoje relacje z zespołem.”
  8. Stawianie zbyt wielu lub niewłaściwych pytań
    „Kiedy to się stało, kto to zrobił, co już się zepsuło?”
  9. Udzielanie rad
    „To całkiem łatwa sprawa, najpierw trzeba…”
  10. Odwracanie uwagi
    „Myślisz, że tylko ciebie szef ochrzanił? Posłuchaj, co mi powiedział.”
  11. Logiczne argumentowanie
    „Gdybyś od razu powiedział, szefowi jak wygląda sytuacja teraz nie musielibyśmy wychodzić na idiotów przed klientem.”
  12. Uspokajanie
    „Nie przejmuj się, zawsze szef tylko pogada, a potem da święty spokój.”

Nawet jeśli nasz rozmówca przyszedł do nas pozytywnie nastawiony do rozmowy, to po usłyszeniu któregoś z Zabójców traci zaufanie i chęć do konstruktywnej rozmowy. W większości też przypadków przestanie wchodzić w dalsze szczegóły – nie chcąc się narażać, że znów otrzyma “po głowie” komunikatem takim jak Zabójca Komunikacji.

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Poznaj 7 sytuacji, z którymi nie radzą sobie menedżerowie i pobierz darmowy PDF z rozwiązaniami.

Sprawdź, jak byś postąpił jako menedżer oraz jakie rozwiązania proponujemy na podstawie doświadczenia z pracy z 25000.

Zobacz również

Komunikaty budujące poczucie własnej wartości

Poczucie własnej wartości jest kształtowane zarówno przez samego pracownika, jak też przez zewnętrzne potwierdzenie wizerunku w komunikatach otrzymywanych od innych osób. Oto przykłady komunikatów mogących służyć do budowania poczucia własnej wartości u...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest