Gnojnik komunikacyjny – co się za tym kryje
Jeśli pracujesz w kulturze komunikacyjnej, w której spotykasz się z opisanymi poniżej wypowiedziami lub zachowaniami to już wiesz, dlaczego czasami jesteś NIESZCZĘŚLIWY.
Wypowiedzi:
- Jesteś pewny swojego rozwiązania?
- Tylko nie kombinuj jak ostatnio.
- Mam nadzieję, że nie będziesz wzorował się na Wirgiliuszu, jak poprzednim razem.
- Mam wątpliwości, czy dogadasz się z działem jakości.
- Takie raporty to robią już tylko w budżetówce.
- Pamiętaj, żeby swoje filozofie zostawić dla siebie, a tu skup się na konkretach.
- Tylko nie próbuj nic zmieniać, zawsze kończy się to tak samo.
- Spokojnie przeczytaj to co napisałem do Ciebie, bo inaczej nic z tego nie zrozumiesz.
- Weź przykład z Ali, ona jedna potrafi w całym zespole być zaangażowana.
- Nie próbuj namawiać mnie na te swoje koncepcje, ja wiem swoje.
- U nas w firmie liczy się doświadczenie, nie kombinujemy, od tego jest dział rozwoju.
- Jak nie będziesz wiedział, to najpierw pomyśl, a jak nic z tego nie wyjdzie, to wtedy przyjdź.
- Pamiętaj, że koszty są najważniejsze, bo w razie czego, ty za wszystko ponosisz odpowiedzialność
- Poprzednik to zadanie zrobił bardzo dobrze. Mam nadzieję, że tego nie zepsujesz.
- Mam wątpliwości, czy zrobisz to dobrze, ale Jola jest na urlopie i ktoś musi to ogarnąć.
- Fajnie, że jesteś, bo twój kolega z działu mówił, że sobie nie radzisz z zadaniem.
- Rozmawiałem z Romkiem – twierdzi, że potrzebuje mojej pomocy, bo inaczej dasz plamę.
- Fajnie, że mogłem ci pomóc w sytuacji, kiedy nic nie wiedziałeś.
Może i masz doświadczenie, ale do tego jest jeszcze potrzebna charyzma. - Nie wszyscy są tak świadomi zagrożeń jak menedżer, dlatego muszę ciebie ciągle sprawdzać.
- Twoi starsi koledzy z działu może i mają mniejsze zaangażowanie, ale nie mają tylu zastrzeżeń co ty, a to jest męczące.
- Młodzi ludzie nie wiedzą czego chcą, trzeba im dokładnie mówić, żeby nie wyrabiali głupot.
- Dzisiejsi młodzi ludzie nie doceniają stabilizacji, tylko ciągle mają postawy roszczeniowe.
- Nie wszyscy mogą pracować efektywnie, ale to nie znaczy, że mają dostawać mniej, oni też są potrzebni.
- Wiem, że pracujesz efektywniej od innych, ale to nie ja decyduję o systemie wynagrodzeń.
- Szukamy ludzi odpowiedzialnych, którzy umieją być elastyczni i udowodnić swoją przydatność w firmie.
I tak można bez końca.
Przykładowe zachowania:
- bezzasadne dawanie gotowych rozwiązań
- ciągłe korygowanie celu realizowanego przez pracownika, uzasadniane zmianą decyzji z góry
- niesłuchanie jego pomysłów
- zmiany, w których pracownik jest sam, a koło ratunkowe to zabawka za 4 zł
- kaprysy decyzyjne wynikające tylko z niewyspania szefa
- proces decyzyjny, który jest oparty na koleżeństwie, a nie na kompetencjach
- umniejszanie wkładu pracy pracownika
- rozpraszanie odpowiedzialności za sukces, nazywając to pracą zespołową
Itd
Zadaj sobie pytanie jakie straty emocjonalno-ekonomiczne ponosi w takich sytuacjach firma.
Ponad 6.000 menedżerów zmieniło komunikację intuicyjną na zarządzanie dialogiem. Szczegóły poniżej.
Autor: Krzysztof Kotapski

Jeżeli chcesz nauczyć stworzyć w swoim zespole i organizacji kulturę dialogu opartego na szacunku
Przyjedź do Poznania 17-18.04.
Zobacz również
Udawanie współpracy
Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...
Awans zawodowy
Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...
Wspólne rozmowy
Chcesz, żeby twoje dziecko jechało na wirtualny obóz?Czy taki, gdzie poczuje piasek w zębach, wysika się w lesie, wdepnie w prawdziwe gówno, pokłóci się z ,,człowiekiem,,, a nie z avatarem, poczuje na sobie pokrzywy, zmoknie, przemarznie. Chcemy...