Dlaczego bez kultury feedbacku menedżer jest bezradny?
Co ma wspólnego szkoła, dzieci i feedback w biznesie?
Kiedy dziecko jest w szkole miedzy 8-14.00, to co rodzice wiedzą na temat tego co się w tym czasie dzieje z dzieckiem.
Od strony organizacyjnej wiedzą, ile i jakie ma lekcje, z czego i jakiego przedmiotu ma np. sprawdzian, kto jest wychowawcą, czasami, kto uczy konkretnego przedmiotu.
A czego kiedy jest w szkole nie wiedzą i nie widzą. Jak dziecko się czuje, czy zjadło śniadanie, jak wyglądają relacje z innymi uczniami i nauczycielami, czy jest skupione na lekcji, czy nauczyciel dobrze wykonuje swoją pracę, jaką dziecko ma kondycję dnia.
Cała ta wiedza dla rodzica jest tak długo niedostępna jak długo nie otrzyma od dziecka informacji zwrotnej. Ważna jest jeszcze także jej jakość i częstotliwość.
Identyczna sytuacja jak z dzieckiem w szkole ma miejsce w pracy. Między przysłowiową 8 -16 menedżer może widzieć pracę swoich pracowników w postaci jej efektów.
A czy wie dokładnie co pracownikowi pomaga w utrzymywaniu zaangażowania, czy zdaje sobie sprawę z jakości swoich decyzji, ma świadomość zmieniającej się rzeczywistości? Co utrudnia lub uniemożliwia mu wykonanie zadania? Czego oczekują pracownicy, aby zrealizować postawione przed nimi zadania? W jakim zakresie pracownicy mają warunki, aby przejąć odpowiedzialność za realizację zadania?
Jak my rozumiemy świadomy feedback?
Jak kapitan statku stoi na mostku, to jego bieżące decyzje dotyczące właściwego kierunku i bezpieczeństwa na statku opierają się na bieżącym pozyskiwaniu informacji z przyrządów i od członków załogi.
Wystarczy, że zabraknie któregoś z elementów i jakość jego decyzji zacznie gwałtowanie spadać. I tak też jest w firmie.
Menedżer staje się niebezpieczny, jeżeli opiera je wyłącznie na informacjach, które wynikają z jego obserwacji i jego doświadczenia.
Kulturę feedbacku zawsze buduje się w relacji
Aby feedback był skuteczny, jedna osoba musi potrafić go udzielić, a druga chcieć go przyjąć. 26-27.09 trenujemy to, w jaki sposób stworzyć warunki, aby pracownicy chcieli przyjmować i udzielać informacje zwrotne. Aby ludzie chcieli się od siebie uczyć.
Kapitan statku musi mieć na bieżąco dostęp do informacji zwrotnych aby podejmować dobre decyzje. Musi także sam udzielać informacji zwrotnych w taki sposób, aby nie poświęcać czasu na kontrolowanie tego czy załoga na pewno wprowadzić zmiany, o które prosił.
Świadomy feedback –> i jesteś na bieżąco!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak w praktyce wprowadzić w zespole kulturę feedbacku.
zobacz, co będzie się działo 26-27.09. w Poznaniu
Zobacz również
O tym jak “przy okazji” menedżer może zmienić swoją organizację.
Przed kilkoma laty na wakacjach poznałem polską rodzinę, która wychowywała dzieci w dwóch językach. Matka mówiła po Polsku, a ojciec po angielsku. Taką przyjęli koncepcję wychowania Ten artykuł zajmie Ci [rt_reading_time label="około" postfix="min."...
Jak zmarnować talenty w firmie i “zadbać” o jej negatywny wizerunek?
Ten artykuł zajmie Ci AutorMateriałyPewien gospodarz otrzymał w prezencie dwa kaktusy. Gdyby przeprowadzić im assessment center okazałoby się, że były wręcz identyczne. Posadził je w takich samych...
Triathlon talentowy – czyli jak wygrywać w wyścigu o talenty.
Autor Materiały Jest to taka dyscyplina sportu, w której zawodnicy pływają, jadą na rowerze, a następnie biegną do mety. Po zawodach usłyszałem rozmowę kilku osób opowiadających o tym, dlaczego zaczęli trenować tą dyscyplinę. Historia większości z nich brzmiała...