Dlaczego bez kultury feedbacku menedżer jest bezradny?

17 września 2018Feedback

Strona główna - Feedback - Dlaczego bez kultury feedbacku menedżer jest bezradny?

Co ma wspólnego szkoła, dzieci i feedback w biznesie?

Kiedy dziecko jest w szkole miedzy 8-14.00, to co rodzice wiedzą na temat tego co się w tym czasie dzieje z dzieckiem.

Od strony organizacyjnej wiedzą, ile i jakie ma lekcje, z czego i jakiego przedmiotu ma np. sprawdzian, kto jest wychowawcą, czasami, kto uczy konkretnego przedmiotu.

A czego kiedy jest w szkole nie wiedzą i nie widzą. Jak dziecko się czuje, czy zjadło śniadanie, jak wyglądają relacje z innymi uczniami i nauczycielami, czy jest skupione na lekcji, czy nauczyciel dobrze wykonuje swoją pracę, jaką dziecko ma kondycję dnia.

Cała ta wiedza dla rodzica jest tak długo niedostępna jak długo nie otrzyma od dziecka informacji zwrotnej. Ważna jest jeszcze także jej jakość i częstotliwość.

Identyczna sytuacja jak z dzieckiem w szkole ma miejsce w pracy. Między przysłowiową 8 -16 menedżer może widzieć pracę swoich pracowników w postaci jej efektów.

A czy wie dokładnie co pracownikowi pomaga w utrzymywaniu zaangażowania, czy zdaje sobie sprawę z jakości swoich decyzji, ma świadomość zmieniającej się rzeczywistości? Co utrudnia lub uniemożliwia mu wykonanie zadania? Czego oczekują pracownicy, aby zrealizować postawione przed nimi zadania? W jakim zakresie pracownicy mają warunki, aby przejąć odpowiedzialność za realizację zadania?

Jak my rozumiemy świadomy feedback?

Jak kapitan statku stoi na mostku, to jego bieżące decyzje dotyczące właściwego kierunku i bezpieczeństwa na statku opierają się na bieżącym pozyskiwaniu informacji z przyrządów i od członków załogi.

Wystarczy, że zabraknie któregoś z elementów i jakość jego decyzji zacznie gwałtowanie spadać. I tak też jest w firmie.

Menedżer staje się niebezpieczny, jeżeli opiera je wyłącznie na informacjach, które wynikają z jego obserwacji i jego doświadczenia.

Kulturę feedbacku zawsze buduje się w relacji

Aby feedback był skuteczny, jedna osoba musi potrafić go udzielić, a druga chcieć go przyjąć. 26-27.09 trenujemy to, w jaki sposób stworzyć warunki, aby pracownicy chcieli przyjmować i udzielać informacje zwrotne. Aby ludzie chcieli się od siebie uczyć.

Kapitan statku musi mieć na bieżąco dostęp do informacji zwrotnych aby podejmować dobre decyzje. Musi także sam udzielać  informacji zwrotnych w taki sposób, aby nie poświęcać czasu na kontrolowanie tego czy załoga na pewno wprowadzić zmiany, o które prosił.

Świadomy feedback –> i jesteś na bieżąco!

7 sytuacji z którymi menedżerowie sobie nie radzą

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak w praktyce wprowadzić w zespole kulturę feedbacku.

zobacz, co będzie się działo 26-27.09. w Poznaniu

Zobacz również
Udawanie współpracy

Udawanie współpracy

Skłonność do UDAWANIA współpracy - czyli do rozmywania odpowiedzialności. Jeżeli członkowie zespołu widzą w swoim środowisku zawodowym postawy, które są tolerowane, a które ewidentnie wskazują, że "firma" ma zamknięte "oczy"na pracę ludzi, którzy za...

czytaj dalej
Awans zawodowy

Awans zawodowy

Wpis jest mocny i powstał po dzisiejszym szkoleniu dla lekarzy m.in kardiologów. Opowiadali o rosnących statystykach wśród pacjentów, którzy trafiają do nich na oddział z przepracowania. Czasami awans zawodowy wygląda, jak kolejna wymiana fotela na...

czytaj dalej
Wspólne rozmowy

Wspólne rozmowy

Chcesz, żeby twoje dziecko jechało na wirtualny obóz?Czy taki, gdzie poczuje piasek w zębach, wysika się w lesie, wdepnie w prawdziwe gówno, pokłóci się z ,,człowiekiem,,, a nie z avatarem, poczuje na sobie pokrzywy, zmoknie, przemarznie. Chcemy...

czytaj dalej

Pin It on Pinterest